Påsken

Påsken har verkligen gått i ett här.. knappt hunnit med att njuta av vädret, förrän nu!
Sitter just nu hemma i Åhus i föräldrarnas trädgård och njuter av solen och av sommarvärmen. Men har inte blivit mycket av det tidigare under påsken.

I fredags var vi på Ikea och köpte sängar, ytterligare en bokhylla och lite lampor och sedan på kvällen var det fest i Lund. I lördags fick vi vår Ikealeverans (köpte till hemleverans så vi slapp fixa med hyrbild/släp) vid halv ett tiden och sedan när vi hade fått upp sängarna i lägenheten blev det in i duschen och sen direkt till Lödde där det väntade påskmiddag hos svärföräldrarna med J.s släkt. Blev även lite firad där och fick ett silver armband och ljuslyktor (Ittala kivi) i 25-årspresent. Sen på kvällen när vi kom hem blev det till att sätta ihop vår sängram, och få i sängarna så nu är vårt sovrum nästan klart iallafall. Bara vardagsrummet kvar att få klart. Står fortfarande flyttkartonger som ska tömmas, plus allt som ska säljas på blocket och lite som ska köras till tippen.
Ställde mig även sent på lördagskvällen och slängde ihop en dumlekladdkaka till söndagens kalas. (Vilken blev jättegod!)

Igår var det upp vid nio för att sen åka till Åhus, där det blev lite födelsedagsfirande. Fick ytterliggare lite presenter som en symaskin och lite glas till min samling. Sen stannade jag över tills idag medans J tog tåget till Ludn igår för att röja det sista i hans studentrum och börja städa så smått då det ska lämnas över i slutet av veckan.

Idag har jag och pappan tvättat och städat min bil och nu håller pappa på att vaxa den (bäst att överlåta sånt till den som kan) innan jag ska köra till scouterna för st george firande.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaAnnas

en vardaglig blogg om vardagliga saker. :)

RSS 2.0