Torsdag, snart WSJ

Är mycket planerande här nu.
Snart lägerdags, vilket innebär en del att fixa och trixa med och framför allt packa. Två veckors lägerliv innebär ju en del packning. =) Fast funderar på att lägga av kläderna lite hemma hos föräldrarna och byta upp mig i klädväg efter ett tag. Hade dels minskat packningen i tältet och gjort att man slipper ha så mycket att bära på. Men får väl se hur jag gör när jag packar på lördag/ söndag.
Sen är det även semesterplanerande med svärföräldrarna, som har bjudit med oss på resa till Jordanien i November när Js mamma fyller 60. Och idag fick jag godkänt från jobbet att jag kan vara ledig. Så det gick ju fint! =) Kul att ha nåt att se fram emot under hösten. Speciellt när man idag har regnoväder så att det känns som att det redan är höst. Var hemma hos dem igår och fika och fick veta lite mer om det. Skoj.

Annars var jag turist i kristianstad igår med familjen.. eller turist är väl lite att överdriva. Men gjorde ett besök på järnvägsmuseet där det just nu är scoututställning och sen gick vi genom tivoliparken (kristianstads oas) och tittade på en blomsterplantering i form av en scoutlilja, på väg till Naturum. Mamma o Pappa har inte varit där ännu så gick runt lite där och tittade. Och så blev det en fika på vårt gamla favoritfik brödboden, fikade alltid där när jag var mindre och man åkte till stan på en lördag så får alltid lite barndomsminnen där.

Idag har jag jobbat, gjort mina första löneutbetalningar. Gick bra förutom att vi glömde lägga in mig i lönesystemet. Haha, så kan det gå. Har äntligen fått inloggningen till polska banken att fungera också. Så idag kunde vi betala x antal räkningar som var förfallna.

Ikväll blir det mys och god mat med J, sen ses inte vi på två veckor och tre dagar. Han åker iväg och fiskar imorgon och kommer hem lagom till jag åker till Åhus på söndag.

Bild från Göteborg



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaAnnas

en vardaglig blogg om vardagliga saker. :)

RSS 2.0