Midsommar och därefter

Nästan en vecka sedan jag skrev mitt senaste blogginlägg.. det skyller vi sommaren och nya jobbet för. För även om jag inte jobbar full tid än och inte ens halvtid.. så går dagarna snabbt ändå. Men så har det varit en del på tapeten som man säger. Midsommar hos oss vilket innebar storhandling i torsdags och sen fullt upp i fredags. Lekar och grillning i slottsparken, sen hem till oss för midsommarmat, mer lekar och fest till långt in på natten där de sista folket gick hem efter solen hade gått upp. Galet! Så i lördags sov vi (jag) därmed till två tiden (J kom nog inte upp förrän vid sex tiden)  och sen var det en väldigt seg dag.

Midsommar och lekar i slottsparken

Hemma hos oss, jordgubbar vid elva på kvällen :)

Och ännu lite senare på kvällen


I söndags hade vi en del planer med allt från att åka o handla ny dammsugare till att cykla iväg och ha picknick, men slutade endast med att vi hamnade hos mackan och kollade på Mff-Gais. Är min pojkvän i ett nötskal, många tankar och planer men att ta sig upp från sängen eller soffan och ta sig iväg är han inte lika effektiv på.. Man får tjata x antal gånger för att det ska hända något. Laddade hur som ner ett ps3 spel (little big planet) på kvällen som var småkul, så det är vårt kvällsnöje just nu.. Knepet för att få J att låta bli och spela Fifa eller datorspel. :P

Igår hade jag en av mina två lediga dagar denna veckan så då blev det ett besök på banken för att fixa bankdosa till jobbet och även öppna eget privatkonto. Passande nog har vi SEB som företagsbank och det var ju där jag ändå skulle bli kund iom att J jobbar där. Så tog två flugor i en smäll och fixade bankkonto när jag ändå var där. :) Bara gemensamt konto kvar att fixa så det blir lite lättare med betalning av mat, hyra, bensin m.m.

Idag mötte jag upp J på stan efter jobbet för att äta lunch och fixa kort till bröllopet till lördag + ny mobil till J. Hittade även en jättefin klänning på H&M rean medans jag gick och väntade på J, men dumma jag provade den inte då pga tid. Och när vi sen gick in lite senare hittade jag bara en i en för liten storlek. Kan hoppas att jag kanske hinner med en runda till H&M imorgon eller på torsdag och kanske hittar den då. Toksöt var den och hade passat mycket bra till bröllopet på lördag, men får väl se om jag hittar den. I annat fall blir det något ur garderoben som kan passa. Köpte iallafall ett nagellack och en ny mascara då min gamla börjar ta slut. Har använt lancomes hypnose nu ett tag vilken jag älskar och innan den cliniques mascara, men har inte riktigt råd att köpa dem i nuläget så fick bli ett budgetalternativt; L'Oréal Collagène. Hoppas bara att jag fick en som jag gillar. Brukar ha svårt att hitta mascaror som gör som jag vill.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaAnnas

en vardaglig blogg om vardagliga saker. :)

RSS 2.0