snart jul

Glest mellan inläggen men emellanåt kommer det ett :) Snart 1 december och första advent! Mysigt! Älskar julen, och gör allt för att få julstämning nu.. hade helst redan satt upp adventsstjärnor och ljusstakar i fönsterna men håller på traditioner så imorgon ska de upp. Först måste det bara spikas lite så att vi kan hänga upp våra stjärnor. :)
 
Förra helgen var jag i stockholm vid denna tiden på zinkensdamms vandrarhem för att sedan spendera helgen på scouternas stämma, den första någonsin sedan vi tog beslut att slå ihop våra fem förbund till ett! Det var historisk, magiskt, välplanerat (nästan) och tekniskt. Tänk att 500 ombud ska kunna rösta samtidigt och så smidigt som möjligt. Därför blev det mentometerknapps röstning. Extremt smidigt! På stämman var det även hedersbesök av kungen som är hedersscout, han höll ett invigningstal som var mitt i prick. Sedan var även vår integrationsminister där, men han pratade mer om politik eller drog liknelser till politiken. Inte riktigt rätt när vi är en helt obunden från allt som har med politik att göra. Men allt kan ju inte vara rätt :)
Helgen var iallafall toppen fick träffa många scoutvänner inklusive carro som jag inte träffat sen förra julen! Och många beslut togs... Vissa bättre än andra. 
 
Mindre bra med helgen var dock att jag glömde en av mina favoritkoftor på vandrarhemmet och trots att jag har varit i kontakt med dem verkar det som att den försvunnit. Synd, speciellt eftersom jag köpte en ny stor säkerhetsnål till den för bara någon månad sen. Men kan hoppas att den dyker upp. :) Tidigare i veckan glömde jag dessutom min favorithalsduk/sjal någon annanstans antagligen när jag var och bytte till vinterhjul på bilen. Riktigt irriterande att tappa bort/glömma klädesplagg. Känns inte som att jag hade minnet med mig i förra veckan alltså.Men snart jul så ska kanske ta och önska mig en ny kofta i julklapp.
 
Nu ska jag ta och krypa ner med min bok innan det är dags att sova. Tänkte börja lördagen med ett cross-trainer + CxWorx träningspass.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaAnnas

en vardaglig blogg om vardagliga saker. :)

RSS 2.0