Midsommar

För andra året i rad blev det midsommarfirande i Malmö.
Inledde i år dagen med en tur till Sportlife för 10 min på cross-trainer följt av ett Zumba-pass. När det sen var dags för att ta sig hem hade himlen öppnat sig och regnet öste ner. Kom hem nästa helt genomblöt. Härligt midsommarväder!

Regnet gjorde att eftermiddagens midsommar aktiviteter med lekar i en park blev inställda/framflyttade och istället blev det lite städ hemma innan vi skulle träffas hemma hos Sofie o Tobbe vid fem istället. Därefter blev det midsommarmat med snaps och snapsvisor och därefter kubb och lagtävlingar ute på kvällen istället när vädret var fint igen. Vid halv fyra på natten (!) fick jag med mig sambon hem igen då min trötthet var extrem, dock hade John nog gärna stannat kvar nån timme till om han hade fått bestämma.
 
Kom dock inte i säng förrän ytterligare en och en halv timme senare då jag på grund av olika anledningar började hyperventilera när vi kom hem. Inte alls bra även om konsekvensen blev att en J bytte humör direkt och var extremt bra på att ta han om mig.
 
Idag är det en seg dag som än så länge har resulterat i att kolla på en film, och snart blir det till att göra hemmagjord pizza för kvällen. Har även en tanke på att möblera om i vardagsrummet så får se om vi tar tag i det idag eller om det blir imorgon.
 
Lite bilder från gårdagen
 
Jag och Mackan
 
Martina och David
John dansar bugg med Emelie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaAnnas

en vardaglig blogg om vardagliga saker. :)

RSS 2.0