Prag dag 2

Vaclavplatsen nattetid
På väg uppför stadens bergUtsikten halvvägs uppUppe!J framför nån känd o berömd flygare (som jag inte kommer ihåg namnet på)
Prags lilla kopia av eiffeltornet, strategiskt placerat uppe på berget.
Lite av utsikten från toppen av tornet.
Utsikt över Prag slott
Valde att äta lunch på en uteservering mitt i pulsen. =)
Självklart blev det öl till maten, som för övrigt blev kycklinghamburgare. Godaste jag ätit!
Uteserveringen vi åt lunch på.
Efter vår välbehövliga lunch gick vi uppför backen till slottet. Men de bilderna får ett eget inlägg då slottet var så enormt stort och tog upp resten av vår eftermiddag.

Efter att vi hade gått runt i flera timmar med både bergsbestigning och slottsvandring så gick vi hemåt för några timmars vila innan vi begav oss ut på middagsjakt. Som kvällen till ära blev på en italiensk restaurang där vi åt god pasta och drack gott vin. =) Tog sedan en kvällspromenad där jag fick nedanstående bild på ett av stadens alla torn. Finns tokmånga!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaAnnas

en vardaglig blogg om vardagliga saker. :)

RSS 2.0