helgen som gått

Ännu en helg är avverkad, och snart ny vecka igen. Helgerna går alldeles för snabbt, men har hunnit med en del denna helgen ändå.
Igår var det först ett kraftkällan familjearrangemang för Lunds Energi på ovesholm slott där Åhus scoutkår var med och höll i aktiviteter, vilket gjorde att jag fick gå upp kvart i sju för att vara där mellan 9 och 15:30. Sen tillbaks till Malmö igen, för att fixa inför kvällens middag. Hade parmiddag med Tobbe och Sofie hos oss med god mat, vin och lite spel. Blev en härlig och trevlig kväll, och tröttheten som kom på tillbaka vägen till malmö försvann lagom till våra gäster dök upp.

Idag har vi varit mindre effektiva, mest slappat, myst och sovit. Behövde verkligen sova ut efter två veckors tidiga mornar och intensiva dagar. Så en slappedag var exakt vad jag behövde och det blev det. Sov till tolv för att sen gå upp och äta frukost och därefter lägga sig och vila i sängen igen som gjorde att jag somna och vaknade vid tre sen. Många timmars sömn, men jag behövde helt klart dem. Och nu ska jag sova igen för imorgon är det en ny vecka med jobb igen.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaAnnas

en vardaglig blogg om vardagliga saker. :)

RSS 2.0