helg med träning x2

Har haft en riktigt bra helg! Inledde helgen i fredags med att bege mig direkt från jobbet till Lund och hem till Emma och Micke där det vankades knytis med Emma, Micke, Malin och Lisa (och Maja såklart som mest bara var söt!) Blev en mycket trevlig kväll med mat, vin, spel och massa prat och skratt. Senare på kvällen kom även älsklingen inom efter hans jobbmiddag. Blev en helt perfekt fredagskväll som dessutom inte blev allt för sen.

I lördags började jag dagen med min vanliga tradition, träning, CxWorx och en stund på löpbandet efteråt. Perfekt start på en lördag. :) Blev sedan en väldigt seg eftermiddag fram tills J kom med förslag om en promenad. Blev en lång promenad ner till havet och ribban. Så fint med snö, is och solsken, men glömde både kamera och mobilen hemma. Efter promenaden blev det en tur till Maxi för att fylla upp kylen inför veckan och handla middagsmat. Efter middagen kollade vi på filmen Neverland. En väldigt seg film, fast den hade sina höjdpunkter emellanåt.

I söndags körde jag till Lund för att träna gym på Actic ihop med tjejerna. Malin körde smått mördarpass med mig medans Emma och Lisa tog det lite lugnare (eller mer normalt). Och idag känns det i bröst/arm och axlarna. Tack Malin för träningsvärken! :) På söndag väntar nästa pass då det blir träning ihop med tjejerna igen. Beach 2013 here we come! :)
Väl hemma igen blev det en stund relax innan vi begav oss till svärföräldrarna för middag. Skönt att slippa laga mat emellanåt och bli serverad istället. =)

Idag blev det jobb som vanligt med förberedande för lönekörningen på onsdag.

Tillbaks i vardagen

Åh vad glad jag blir av lite kommentarer på bloggen. Det gör ju att man blir lite mer motiverad för att blogga. :)
 
Idag var det jobb som vanligt och nästan alla var tillbaks efter julledigheten nu, och det märktes för plötsligt hade jag mycket mer att göra. Men det gör inget, är mest inspirerande istället. Nu är det bokslutsfokus de närmsta månaderna, fast först bokföra klart hela decembers löpande bokföring. Ser framemot slutresultatet.
 
Ikväll blev det snabbt och enkel mat i form av pasta, pannbiffar och sås, för knappt två timmar efter jag slutat jobba hade jag bokat in mig på kvällens första träningspass av två, ändrade mig under dagen när jag såg att ett pass jag velat testa länge skulle ersätta ett annat pass. Bokade direkt in mig på Dance Fusion och det var riktigt kul, fast lite svårt. Massa koregrafi och krångliga steg. Vilket brukar ta några pass innan allt satt sig. Får se om jag kan gå på det passet igen snart! Direkt efter var det sen dags för nästa pass CxWorX. Gick bättre idag än i lördags dessutom så är mycket nöjd. :) 
 
Nu blir det snart sovtime för mig då det blir tidig uppstigning imorgon (jämfört med en vanlig arbetsdag) för att hinna lämna bilen på service innan jag ska till jobbet. Sen beroende på vädret blir det antingen en halvtimmes promenad till jobbet eller bussen. Hoppas på att kunna gå hela vägen. :)
 
 
Passar på att lägga upp några fler bilder från nyår.
 
Mindre smickrande bild fast ändå lite kul... jag, Lisa, Malin och Karro försöker läsa vad vi skriver på tvn några meter bort. :)
Fina vännerna Ia och Malin
Jag och Lisa
Min fining

fullt upp som vanligt på helgen

Som vanligt är det fullt upp under helgen. Igår blev det träning, först CxWorx (Core) och sen löpband i 20 min. Idag har jag som vanligt träningsvärk i magen av situpsen o plankan. Och imorgon är jag inbokad på ett CxWorx pass igen med indoor walking före. Hoppas på att magen orkar bara! :)

Efter träning och lunch tog vi oss ut till Mobilia för att lämna tillbaka några julklappar då vi fick två mortlar och max har nytta och plats för en i nuläget. Tog även en sväng i lite andra affärer och kollade, men inga större köp förutom ny kalender och lite ljus.
Till middag blev det hemmagjord lasagne som även denna gången blev riktigt god. Orkar inte göra béchamelsås så brukar istället köpa färdig mild ostsås som jag har över. Den är perfekt! =)
Sen ägnade jag kvällen åt att leta hotell i sthlm till vår weekend som vi tänkte ta i samband med vår 3-årsdag. Efter att typ ha kollat på samtliga hotell på hotels.com och lagt ut en fråga på facebook så föll valet på ett scandic hotell som var ett av alla förslag jag fick. Och idag bokade vi tågresorna, med lite sj-scoutrabatt så blev det väldigt billigt! Så nu ser vi framemot vår weekend om ca en månad. =)

Idag har vi varit en runda till Lödde och svärföräldrarna, passade även på att byta en av våra julklappar - ett surround system som tyvärr var hade av ett jobbigt högfrekvent ljud i bakgrunden. Så blev till att byta till ett annat. Nu återstår det att packa upp och testa och hoppas på att vi blir nöjda.

Nu är det dags för sängen så att man orkar upp till jobbet imorgon.
 
Bild från nyår på oss glada tjejer

Lördagmorgon

God morgon lördag!

Tänkte fortsätta min sammanfattning av 2012 senare idag. Men först blir det träning. Ska strax iväg och träna CX-worx också blir det några minuter på löpbandet el. crosstrainern efteråt. =)

2012 fortsättning

Fortsättning av sammanfattning av 2012.
 
Maj inleddes med att vi var och skrev kontrakt på lägenheten. :) Spang även två lopp, Vårruset med Carro och Blodomloppet med scouterna. Där det första gick bättre än det andra. Var även iväg på vandringshajk med vårt utmanargäng. Vandrade från Simrishamn till Brösarp. En vandring med fantastiska vyer men med möra fötter, knän och höfter redan efter första dagen så andra dagen var mest plågor och inte lika mycket njutning. Började även träna fler och fler pass och hittade snabbt mina favoritpass och favoritledare. IFK Kristanstad gick även vidare till SM final i handboll så åkte till Malmö Arena för att kolla på handbollsfinalerna. Kul med den orangea stämningen som genomsyrade hela arenan!
Åkte sen på vårläger på Kulla som vanligt under Kristi Himmelfärds helgen, Det var en varierad helg men ändå ganska så bra. Helgen efter blev det utgång för första gången på flera månader när Dan och Hanna hade inflyttningsfest i Lomma med sedan utgång på Hipp. Mycket rolig kväll!
 
Vandringshajk på österlen
 
Fick en fin överraskning när jag kom hem en dag


Juni kom och passerade ganska smärtfritt. Forsatte träna, jobbade och försökte njuta av sommarvädret när det väl var framme. Var i Åhus på student hos Julia, min gamla kollega och dotter till min gamla arbetsgivare. Dagen efter åkte vi ut till Niklas och Ia och deras hus. Blev en trevlig kväll med fina vänner. Midsommar firade vi hos Sofie och Tobbe vilket efter en regnig eftermiddag blev en lång kväll med lekar i sommarkvällen istället.
Planerade och hade en dag med Alice där vi handlade och fixade till sommarens läger där vi var ansvariga för en programdel. Blev en väldigt effektivdag därvi fick allt det sista på plats. Började sedan kolla på sista minuten resor för att få lite semester på annat håll och i månadsskiftet hade jag och J bestämt att vi skulle ha en vecka på Kreta i mitten på Juli.
 
I juli blev det två veckors jobb innan vi påbörjade våra semestrar. Men fram tills dess hann vi både med en runda till Åhus och några till Lödde. Sedan bar det iväg en vecka till Kreta, dock inte utan komplikationer som uppkom redan på flygplatsen. Men som tur var löste sig allt så att vi kom iväg. Hade sedan en väldigt bra vecka i värmen (det var galet varmt de första dagarna) såg mycket fint och njöt av att vara iväg med älsklingen. Väl hemma igen fortsatte vi semestern med en runda till Österlen med stopp i Kåseberga och på Glimmingehus innan vi avslutade dagen hos farmor och farfar i Simrishamn. Härlig dag med fint väder. I slutet på månaden åkte jag till Kulla för att ha lite mer än en vecka på scoutläger. Det blev en väldigt bra vecka med härliga vänner och ett väldigt bra läger helt enkelt!
 
Fina veckan på Kreta
 
 
Utflykt till Kåseberga och Glimmingehus
 
Funkinvigning på lägret

SannaAnnas

en vardaglig blogg om vardagliga saker. :)

RSS 2.0