onsdag

Denna dagen har verkligen varit en dag med motgångar. Började redan i natt vid två när vår galne, knäppe, konstige granne fick för sig att banka i något (lät som han bankade med en hammare) i en evighet kändes det som (hände för någon vecka sen med, men då bara en kort stund). Sen var det tyst i ca en halvtimme, sen började han igen och höll på i typ 30 min. Väckte hela huset typ och grannar från andra våningar kom upp och bankade på hans dörr, som han vägrar öppna. Extremt destruktivt beteende kan man säga. Det gjorde att jag inte kunde somna om sen på ett tag, så när jag skulle upp imorse försov jag mig först och främst för att jag inte hörde min väckarklocka och sen hade jag bara fått 4 timmars sömn. Ingen bra start på dagen.

Hade sen otur på lunchen att välja fel ställe att köpa lunch på. 20 min av min 30 minuters lunch gick åt till att stå i kö och vänta på att få maten.

I eftermiddags lossnade sen helt plötsligt min övre tråd (typ tandställning) som jag har på insidan av mina tänder halvt, så efter lite trixande när jag kom hem kunde vi knipsa bort det mesta av den lösa tråden. Men nu har jag istället en spetsig del lös som jag nuddar tungan med eller nuddar vid när jag biter ihop typ hela tiden, vilket gör det extra jobbigt att äta och prata. Så imorgon får jag väl ta och ringa tandläkaren och försöka få en akuttid så den kan fixas, alternativt tas bort, annars är risken att jag skär upp tungan typ.. Hade inte varit lika brådskande om jag hade haft tandställningsvax här, men har ju allt sådant i Åhus eftersom jag inte har behövt använda det sen jag bodde där. Men får hoppas att de har någon akuttid, eller iaf en lösning till mig.

Nu är det dags att sova iallafall och så hoppas vi att grannen inte väcker en i natt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaAnnas

en vardaglig blogg om vardagliga saker. :)

RSS 2.0