regn, åska och blixtrar

Imorse vaknade jag vid 06 av ett härligt oväder, åska, blixtrar och ösregn.. eller härligt hade det varit om man hade vetat att man hade kunnat legat kvar i sängen och mysa. Men det kunde man inte. Istället fick man börja fundera på hur man skulle ta sig till jobbet. Sedan jag bodde i Leeuwarden och cyklade hem i åsk/blixtoväder mitt i natten där ovädret bara gick runt staden hela tiden och man var livrädd så undviker jag helst att cykla i sådant väder igen. Så det blev att ta bussen till jobbet istället. Fast lagom till jag satte mig på bussen började allt avta. Himla onödigt! Passade på att gå hem från jobbet när jag slutade, så fick man lite motion för dagen också. Har 25 minuters promenad hem från jobbet ca så går rätt så bra att gå. Dock är mina skor smått slitna så fick skav på hälarna.. ajaj.

Väntar nu på att J ska komma hem från jobbet så vi kan laga mat.. men verkar som att de har diff i kassan eller nåt.. är ju snart 45 min sen han skulle slutat. Får väl annars börja med maten och hoppas att han är hemma tills det är klart iaf. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaAnnas

en vardaglig blogg om vardagliga saker. :)

RSS 2.0