Fix i lägenheten

Igår hade vi min familj här på besök och det var minst sagt fullt upp. Började med att borra och skruva upp gardinstång i extra rummet. Det enda rummet som inte hade någon gardinstång när vi flyttade in, men som verkligen behövde lite för mysfaktorn, så nu är där gardinstång uppe och ett par tillfälliga gardiner för att sedan få upp lite snyggare och mer passande när vi väl kommit fram till hur vi vill ha rummet möblerat och till vilken användning.
Extra rummet efter gardinuppstången är uppsatt
 
Hade även tänkt att sätta om fästet till gardinstången i sovrummet men våra väggar är så konstiga i materialet så det blev till att borra nya hål och fylla igen de gamla med någon fixmassa. Blev nästan bra förutom att det ena fästet blev lite snett, fast hellre snett än att gardinstången nästan trillar ner som det var tidigare. :) 

Blev sen en promenad upp på stan för en sen lunch som blev på nya waynes coffee på triangeln, därefter besök i några affärer och en lång promenad på stan och genom slottsparken hem.
 
Därefter fortsatte fixet med att skruva upp vår extra spotlight i köket och ett extra eluttag. Så nu börjar det bli mer och mer tipptopp även i lägenheten. :)
 
Senare på kvällen när familjen åkt hem igen passade jag på att ställa mig och stryka all tvätt som låg överallt. Skönt att få det gjort även om stryka är något av det tråkigaste som finns (enligt min åsikt). Men nu är allt på sin plats i garderober och lådor igen. Min rygg tyckte dock inte om allt stående igår, så idag gör den lite smått ont. Hade lite planer på att försöka ta mig iväg och leta efter någon nyårsklänning till imorgon, fast får se om jag orkar. Annars får det väl bli en runda imorgon istället, sista minuten shopping brukar alltid gå bra för min del. :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaAnnas

en vardaglig blogg om vardagliga saker. :)

RSS 2.0