tvätt och åter tvätt

ikväll har jag verkligen haft en hushållsgöra kväll.. Först och främst fick jag jobba över en timme extra idag för att täcka upp supporten då det fortfarande är några på jobbet som har semester. Sen hade vi tvättid ikväll, så blev till att ta tag i tvätten direkt när jag kom hem och därefter laga mat, pasta carbonara. Sen ner i tvättstugan igen och för att slänga i ny tvätt och hänga upp den andra. Dessutom hade vi tre högar nytvättat liggandes sen de senaste två gångerna vi tvättat. Så blev fram med styrbrädan och styrkjärnet för att stryka och sortera all den tvätten. Vilket tog sin lilla tid. Brukar inte stryka mer än det nödvändigaste i vanliga fall men när den det nytvättade har legat i en fin hög i nån vecka är det ganska så skrynkligt så blev till att stryka det mesta. Dessutom fick jag ingen hjälp alls av J, då han prioriterade att spela spel på datorn. Så gissa om jag är less på att sortera, stryka och vika tvätt nu. Och blir ju inte bättre att vi efter kvällens fem tvättar har vi ytterligare en ikea kasse full av tvätt att sortera. Men det får bli imorgon. Nu blir det sängen och sömn i några timmar innan det ärdags för jobb igen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaAnnas

en vardaglig blogg om vardagliga saker. :)

RSS 2.0