En vanlig dag men en ovanlig sådan på bloggen

Vad menar jag nu undrar ni säkert? Jo för det är ju inte Anna som skriver utan hennes eminente, underbare, fantast... ja pojkvännen John då kort och gott.
 
Men varför skriver jag? Man kan väl se det lite som ett vad. Anna klaga på skrivtorka och att där inte fanns något att nämna medan jag menade på att det måste ju finnas hur mycket som helst att berätta om... Så nu sitter jag här och ska leva upp till det, bra jobbat John :-P
 
Så till verket. För det har ju faktiskt hänt saker. Anna och jag kände historiens vindslag när vi besökte nyöppnade Emporia utanför Malmö. Får säga att jag förstår byggarna slitit och kämpat med det för vi blev riktigt imponerade av storleken, utformningen och urvalet av butiker. Så jag rekommenderar starkt ett besök om inte annat för detta. Men som alltid när något nytt kommer till stan kryllade det av folk och ett tag var det riktigt trångt och sådär bökigt det kan bli. Och då ska ni tänka på att jag är den där typiske killen som tycker det är kul de första 15 minuter för att sedan stå ut ytterligare 15 minuter om han får stanna till på Teknikmagasinet och Claes Ohlsson för att sedan vara en riktig plåga att dra runt med. Så en eloge till min älsklings tålamod.
 
För att fortsätta på dagen och för att klara av det tidigare nämnda "vadet" skulle jag kunna skriva spaltmeter om den rafflande uppgörelsen i Allsvenskan och hur huvudrivalen till Malmö FF överraskande förlorade idag och... Men nä det tänker jag inte göra. Dels skulle jag tråka ut de 95% av er som inte bryr er ett skvatt plus så skulle det kännas särskilt representativt för Annas blogg (Ni resterande 5% som dock gillar fotboll och tycker bloggar, mode och sånt är trams är alltid välkomna... å andra sidan lär ni aldrig läsa detta, argh).
 
I övrigt får jag ge Anna delvis rätt, det har faktiskt varit en ganska lugn dag. Vi var dock och åt lunch på en vegetarisk restaurang i Malmö. Kan det verkligen va nåt tänkte jag som den enkelriktade kille jag är men ack så fel jag hade. Riktigt god mat och stor blandning. Så kan varmt rekommendera det, i synnerhet om ni är vegeterianer och generellt om ni vill pröva något annorlunda. Vegegården hette stället.
 
I övrigt sitter jag och Anna nu och tittar på någon mysig weekend vi kunde göra till jul tillsammans. Göteborg har valet fallit på men att hitta ett schysst hotell var svårare. Vi tänkte oss något sådär lagom lyxigt där man kan ha det lite romantiskt och samtidigt nära till stan. Några tips från någon kanske?
 
Nej nu ska jag göra er lidelse kort och faktiskt hoppa vidare till filmen på tv (som dock verkar sluta lagom tills jag tänkte bli klar här, typiskt). Kanske återkommer jag här en annan dag, men om inte annat så känner jag att jag iaf lyckats överbevisa Anna att det visst fanns saker att skriva om... och att jag själv lyckats komponera ihop mitt första blogginlägg någonsin. Sa jag inte något om historiens vindslag innan? ;-)
 
Må väl alla!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaAnnas

en vardaglig blogg om vardagliga saker. :)

RSS 2.0