Lucia

Idag är det min favorithögtid alla gånger om. Lucia!! Älskar den, speciellt om man själv får gå och lussa och sprida värme, glädje och sång omkring en.. Skulle kunna gå och lussa hela dagen om jag hade kunnat. Helt underbart!! Men tyvärr inget lussande i år för min del..ingenstans att gå och ingen röst att sjunga med, ganska dålig kombination då alltså..


Jag som Lucia med kören för några år sedan.

och åhus lucia för ännu fler år sen.

 

 

Min hosta som jag har fått är väldigt envis kan man påstå.. Hostar så jag tappar andan och nästan spyr ibland.. Väldigt otäckt. Blir snart att ringa läkaren om den inte blir bättre. Kan ju inte sova alls bra om nätterna för jag hostar som en galning när jag väl har lagt mig. Så känns som att ett besök hos en läkare förhoppningsvis kan vara en lösning.

 

Nu ska vi fundera ut vad det ska bli till middag ikväll.. alltid lika spännande diskussioner. Måste börja göra matsedlar eller nåt så vi slipper diskussionerna och dilemman varje kväll.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaAnnas

en vardaglig blogg om vardagliga saker. :)

RSS 2.0