Kajakhajk m.m.

Har varit mycket som hänt den senaste tiden så har inte hunnit med att blogga.

I torsdags blev det en powerwalk med cipi, med massa utfall och annat som gjorde att jag var helt slut när jag kom hem och sen hade extrem träningsvärk i lår och ben i fredags. Men trots träningsvärk blev det både kanelbullsbak, en runda på stan för besök på naturkompaniet och stadium och sen till Ikea när J slutade jobba. När vi sen var hemma från Ikea blev det packande för min del och sen laga lite mat innan jag skulle köra till Åhus. Så fredagen gick i ett och kom till Åhus vid tio över tio på kvällen.

I lördags var det uppstigning vid kl sju för en helg med kajakhajk. Hämtade upp felicia och emelie och sedan mötte vi upp resten vid kristianstad teater, där vi lånade kajaker och därefter körde vi iväg upp mot raslångens norra del för vår kajakhajk. Vid halv tolv hade vi kört ner min bil till där vi skulle sova, kört upp igen och fått i kajakerna för att kunna börja paddla och sedan hade vi en skön och härlig eftermiddag på raslången i strålande solsken och lite blåst. Med lite pauser för carbonara lunch och fika innan vi kom fram till där vi skulle sova vid halv sex tiden på kvällen. Och då hade vi haft en riktigt skön dag på sjön. 



I söndags var det mest att packa ihop och åka tillbaka till Kristianstad och lämna kanoterna och sedan till Åhus för att diska upp och plocka upp det vi hade haft med oss.
På eftermiddagen passade jag på att tvätta av min bil hemma hos mamma och pappa och sen åkte jag o mamma till Eko en runda för att köpa lite och gå runt och titta lite. Sen fick jag extrem huvudvärk så istället för att köra till Malmö stannade jag i Åhus över natten. Det sköna med att inte har något att göra.. Man kan planera sina dagar som man vill. :)

Igår var J hemma från jobbet för han har åkt på en ordentlig förkylning, så passade på att sätta upp vår bokhylla och byrå som vi köpte på Ikea i fredags. Fick äntligen upp gardiner i sovrummet med, så nu är det lite mer inrett. Och nästan helt klart. Har bara tagit sådär en månad, men bara vi är klara tills mina föräldrar kommer ner om två veckor så är jag nöjd. :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaAnnas

en vardaglig blogg om vardagliga saker. :)

RSS 2.0