crazy katt

Idag fick katten ett spratt och blev helt galen när min mobil ringde innan ikväll. Mobilen låg i hallen, missy var i köket och jag i vardagsrummet. Och när jag skulle hämta min mobil och svara hade hon blivit helt vild och crazy och attackerade och hoppade på mig genom att sätta klorna i mitt ben (genom jeansen!). När sen hon väl var på golvet igen hoppade hon på mig ännu en gång och satte då klorna i andra benet. Blev smått skraj för vad hon skulle göra mer, men fick som tur var fick jag henne lugn och så insåg hon nog att hon hade skadat mig för hon höll sig undan och gömde sig smått sen ett tag.. Värre är det med mina ben. Har 4 klösmärken och ett klös/rivmärke på ena benet och på det andra har jag två klösmärken i knävecket (svider attans!) och ett i låret. Som sagt helt galen blev hon. Så hädanefter kommer jag ha väldigt lågt ljud på min mobil om något alls igång så vi slipper en uppskrämd missy. Tror hon har blivit lite ljudkänsligt då det är renovering i lägenheten bredvid just nu och därmed väldigt mycket ljud på dagarna. Inte det lättaste ljudet att vara i.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaAnnas

en vardaglig blogg om vardagliga saker. :)

RSS 2.0