köpskola

I kväll har jag och J varit på köpskola hos Svensk fastighetsförmedling. Har nämligen bestämt oss för att köpa en bostadsrätt, så då kändes det som en bra start. Fick info om hur köpet går till och vad man ska tänka på, fråga om m.m. Det mesta som gällde bostadsrättsföreningar visste jag redan tack vara mitt gamla jobb. SSen var även Js chef på plats för att berätta om bolån och lite sånt. Vilket vi inte behöver tänka på då vårt bolånelöfte redan är klart och J kan ju allt det där redan och har berättat för mig. Men var en bar kväll i alla fall och nu är nästa steg att börja gå på visningar och fundera ut vad det är vi vill ha. För nu är det inte första bästa lägenhet som gäller utan en vi tycker om. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaAnnas

en vardaglig blogg om vardagliga saker. :)

RSS 2.0