Valborg och kontraktsskrivning

Valborg igår och kvällen spenderade vi i Lund hos några vänner och hade det allmänt trevligt. Dock inget majbål detta året heller. Synd, det är ju faktiskt det som är det viktiga med valborg om jag får bestämma.. men min sambo tycker ju inte det är lika viktigt så blev bortprioriterat detta året med. :( Men nästa år har han lovat, så då ska jag iallafall se på majbål om inget annat!
Kvällen var iallafall trevligt även om jag fick extrem huvudvärk på vägen hem (nackdelen med att festa i lund. Det tar lång tid att ta sig hem..) Den huvudvärken släppte tyvärr inte heller helt förrän i kväll. Nackdelen när jag dricker mer än två glas vin typ.. får extrem huvudvärk och migrän. Dock skulle vi iväg och skriva kontrakt i eftermiddags så var bara till att bita ihop och försöka göra det bästa av det hela ändå.

Idag har vi nämligen blivit med bostadsrätt, eller i alla fall skrivit kontrakt på den. För igår ägnade vi nämligen även eftermiddagen åt budgivning på lägenheten vi var och kollade på i fredags, vilken vi båda tyckte om väldigt mycket och även ständigt har återkommit till även efter att ha kollat på andra lägenheter. Det är liksom lägenheten som vi letade efter. Så efter några samtal fram och tillbaka igår eftermiddag accepterade tillslut säljaren vårt sista bud med överrenskommelse om tillträde i mitten på september. Och idag var vi och skrev kontrakt. Så i september flyttar vi till bostadsrätt. :)


Kommentarer
Alexandra - mamma till Leia

roligt att ni oxå hittat lägenhet. vad är det för nån?

2012-05-05 @ 08:58:29
URL: http://triquetra.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaAnnas

en vardaglig blogg om vardagliga saker. :)

RSS 2.0